Het wad op tafel bij 't Ailand

Een leuke reis afronden met een gezellig etentje onder de reisvrienden... het klinkt cliché, maar het behoort tot 1 van de hoogtepunten van de reis... samen uit, samen thuis! Met de nodige 'tips' van Robert, de eigenaar van onze vakantiewoonst, zijn we afgezakt naar het beste visrestaurant van Lauwersoog : het eetlokaal 't Ailand, Haven 49.


De eigenaars zijn wadvisser Barbara Geertsema en haar man Jan, en ze bevinden zich van zelfsprekend regelmatig op de Waddenzee. Op een natuurvriendelijke manier - met de rubberboot - vissen ze op wilde wadoesters , strandkrabben en andere lekkernijen van het wad. Mag ik dan ook van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat ik dus hier mijn 1ste oester des levens heb geproefd! Misschien wil ik vanaf nu alleen maar wadoesters :) Ver moeten Barbara en Jan niet gaan om al dit lekkers, daar de fuiken meteen achter het restaurant staan, een bewuste keuze neem ik aan. In 't Ailand serveren Barbara en Jan ook vis uit de Noordzee en wadproducten als kokkels, garnaaltjes, cranberries, duindoorn, groente en uit waddenklei getrokken aardappelen...  de waddenzee is rijk aan lekkere producten en wij mogen er van eten! Daar er binnen geen plaats meer vrij was - niet gereserveerd - hebben we toch plaats genomen boven op het terras, en dat was geen slechte keuze... met de wind door de haren, de avondzon op onze snoet én een prachtig zicht op Schiermonnikoog!



* Friends that become family *

Geen opmerkingen:

Een reactie posten