Lamazuna

Het lezen van een artikel op de blog van ' Schonestadsmeisje ' heeft mij aan het denken gezet. Het gaat over de blogpost hoe maak ik mijn eigen wattenschijfjes. Ik had er eigenlijk nog niet zo bij stil gestaan maar ook ik gebruik wegwerp wattenschijfjes...en mijn dochter ook...dus we zijn qua afval niet goed bezig. Tijd om er zelf te maken heb ik helaas niet...Nà een paar winkels te hebben gedaan in Gent heb ik gevonden wat ik zocht in de Di. Ecologische reinigingsdoekjes van het Franse merk ' Lamazuna '. Nog nooit van gehoord...uitproberen is de boodschap!


Nà een grondige evaluatie en test van de doekjes op mezelf en dochterlief, kan ik dit merk alleen maar toejuichen...onze huidjes zijn super zacht en voelen absoluut niet trekkerig aan. Goedgekeurd bij deze dus!


De doekjes van Lamazuna zijn gemaakt van microvezel, een ultra-absorberende stof, waar de make-up zich aan hecht en verwijderd kan worden van de huid.


Het is voldoende om een doekje te bevochtigen en je make-up te verwijderen of voor een gewone verfrissing van je huid - ik doe er soms nog een paar druppels lotion op - bij niet make-up dagen. Dus geen wattenschijfjes meer voor mij maar ecologische, herbruikbare reinigingsdoekjes voor je gezicht, die je tot 300 maal kan hergebruiken.


De doekjes zijn 70% polyester en 30% polyamide én zeker goed voor een gevoelige huid. Je kan er alles mee verwijderen : foundation, lippenstift, mascara...soms heb je dan wel 2 doekjes nodig en bij waterproof make-up kun je er best een druppel ontshminker opdoen. Goed uitspoelen nadien! Dit kan met de hand of in een waszakje in de wasmachine. Ze zijn ook heel sneldrogend.

Lamazuna betekent ' mooi meisje ' in het Georgisch, het is een jong Frans merk - ontstaan in 2009 - met als doelstelling : zero afval. De oprichtster, Laetitia, heeft een gamma op de markt gebracht van 100% natuurlijke, ecologische en veganistische cosmetica, de produkten worden met de hand gemaakt. Hun gamma is verkrijgbaar in hun e-shop maar ze hebben nu ook een atelier-boutique in de rue Louis Blanc 31 in Paris. Maar ik hou vooral de Di in de gaten en hopelijk breiden ze daar het gamma uit!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten