Calm.com

Nooit gedacht dat ik nog verslaafd zou worden aan een app, een meditatie app dan nog. Misschien niet zo verwonderlijk als je al een yoga-fan bent, meditatie is altijd een deel van de les én tijdens de workshops van Goedele Leyssen leer je hoe je moet ademen en mediteren. En dat beviel me wel...alleen, om dit thuis te doen zonder begeleiding lukte dit mij niet echt. Tot nu dus.. ik kan niet meer zonder...


Calm hoort trouwens thuis in het rijtje van de betere meditatie apps. Het is een gratis app voor beginners als voor mensen met ervaring, te beginnen met een 7 daagse begeleide meditatie van telkens 10 minuutjes. Wat voor beginners een goeie training is om in de sfeer te komen én om de geest te trainen naar meer meditatie...want zoals ik al zei in het begin...het werkt verslavend...zeker nà een drukke werkdag! Beginnen doe je door eerst een rustgevende scene met geluid te kiezen, of een scene zonder geluid kan ook zoals the silent clouds. Mijn favoriet is natuurlijk de golven van de zee en het geluid in de bergen...én soms ook het geluid van de regen...


Na de meditatie van 10 minuten neem ik soms nog een 3 minuten bodyscan erbij ( je kan daar de tijd zelf kiezen ) want geloof het of niet, 10 minuten zijn zo om. Je kan alles uitproberen wat gratis is én als je echt wilt verder doen met nog meer keuze is het natuurlijk betalend. Het leuke eraan natuurlijk is dat je het overal kan doen...'s morgens om de dag goed te starten of tijdens uw lunchpauze...al liggend of zittend, het speelt geen rol hoe...het feit dat je al 10 minuten neemt om te aarden maakt al een wereld van verschil in alles wat je doet of nog moet doen in de loop van de dag.


Deze app is beschikbaar voor Apple & Android.

* Take a deep breath and start! * 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten