Smart & Phone

De laatste jaren is de smartphone uitgegroeid tot een - bijna - volwaardige camera. Opties en resultaten kunnen soms enorm verbluffend zijn. Ikzelf heb er mij ook eentje aangeschaft , met inderdaad als bedoeling om er veel én mooie foto's te nemen, vooral voor de blog in mijn geval. Mijn partner is dan wel in het bezit van een digitaal reflex toestel ( Canon D60 ), voor mij is dit veel te complex en ook wel een gesleur om zo een camera ( met # lenzen ) mee te nemen. Maar... ondertussen heeft hij zich ook een smartphone aangeschaft en nu is de competitie natuurlijk begonnen...het haantjes gedrag komt naar boven..Wie maakt de leukste foto's....Natuurlijk zijn er verschillen en beperkingen met het gebruik van een smartphone en een reflex camera. Dit valt niet te betwisten. Het is ondertussen wel een super uitvinding om van je telefoon een goeie camera te maken, daar je uw smartphone - meestal - overal dichtbij u hebt én heel licht in gewicht is!


En, hoe je meer uit die smartphone haalt kun je lezen in ' Iedereen Smartphonefotograaf '. Een boek gemaakt door fotografe Vicky Bogaert. Ze leert je de camera optimaal gebruiken, geeft tips om betere composities te maken en om een eigen beeldstijl te ontwikkelen. Dit boek is voor mij een beetje een smartphone-bijbel, alles is heel duidelijk uitgelegd, heel begrijpbaar en heeft zijn plaats op de salontafel gekregen, duidelijk in mijn zicht waar ik bij tijd en stond in kan bladeren om effekes bij te studeren of te experimenteren. Voor sommigen onder ons veel evidente zaken, maar er staan ook superleuke tips en tricks in waar ik als leek het bestaan niet van wist.

Vicky werkt ook zelfstandig als fotografe en heeft een eigen bedrijfje Silversixpence , ze heeft tal van fotografie workshops, en wie weet als ik eens plaats over heb in mijn agenda...


* When life gets blurry, adjust your focus!*


Geen opmerkingen:

Een reactie posten