En 'route' tussen Gent & Deinze

Daar de scholen 1 weekje vroeger in vakantie-modus zijn is het natuurlijk weer een uitdaging als ouder om onze jongeren 'creatief' bezig te houden :) Met 'creatief' bedoel ik natuurlijk zoveel mogelijk 'actief-actief' in plaats van 'actief-passief', én met de zon van de partij bedoel ik dan ook zoveel mogelijk naar buiten... Als sportieve ouders willen wij onze dochter daarin ten volle stimuleren maar met een tiener doe je niet wat je wil. Je moet je plan goed kunnen inkaderen, voldoende food meehebben en stoppen in uw oren steken om het geklaag en gezucht niet te veel te moeten aanhoren. In de nieuwe Routen-magazine zit er een fietskaart met de vernieuwde Leiestreek fietsroute. Een absoluute must denk ik dan om als Gentenaar deze route toch eens uit te testen. Veel zon op mijn vrije dinsdag en de dochter is thuis... ' en route' dus!
De Leiestreekroute is al één van de populairste fietsroutes van Oost-Vlaanderen. Iedereen heeft ze zeker al 1 keer gedaan, of het nu fietsen, lopen of wandelen is het blijft een mooie route om te doen. Wij wonen redelijk centraal in Gent en starten aan het Citadelpark. We rijden door de De Pintelaan richting de nieuwe André Denysbrug, rechtdoor naar de spiraalvormige Zoë Borluutbrug boven de drukke E40. Eens deze stadsgrens over krijg je al het gevoel dat je op weg bent naar een andere wereld... een onverwachte explosie van rust, natuur én een prachtige nieuwe fietsroute!
Daar dit dus een test-rit is met dochterlief heb ik een compromis moeten maken, we rijden het 1ste gedeelte tot aan Astene én ik moet af en toe mijn e-bike delen met haar :) en dan gewoon demi-tour terug. Zolang het maar vooruit gaat denk ik dan... De fietstocht brengt ons eventjes via een klein ommetje door het Parkbos ( toch wel een nieuwe ontdekking ), we rijden verder richting trein en spoor waar we de nieuwe woonwijken bewonderen.
Op dit gedeelte van de route had ik gehoopt om de foodhall Karels Fresh tegen te komen, maar ik denk dat die te verstopt zat tussen de boomgaarden want ik heb die niet gevonden. Ook niet op de terugweg.
En nu een ijsje als beloning? :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten