Hotspots in Gent

Als soulmate Tina mij laat weten dat ze zin heeft in een namiddagje Gent...dan weet ik hoe laat het is! ;) Reserveren en organiseren is dan de boodschap, want wij willen altijd zoveel zien in een super beperkte tijd...het was al een stormachtige dag maar wij zijn dan écht een wervelwind door de stad...én gelukkig dat Gent niet zo'n grote stad is als broer Antwerpen.

Wat hebben wij dan allemaal gedaan in een korte namiddag? Lunching, shopping, en proberen om zoveel mogelijk bij te praten...!

1. Pizza by Eat Love


Lekkere, ambachtelijke, gebakken pizza's zoveel mogelijk bereid met biologische produkten. Dit alles is een gezellig, eigenzinnig interieur in ecologische materialen met kussenvormige lampions aan het plafond. Op de kaart staat er een ruime keuze van pizza's met unieke samenstellingen, waarbij de eeuwige twijfelaar zelfs een half en half kan nemen...wat voor mij een super optie is daar ik nooit kan kiezen. Reserveren is hier uiteraard ook de boodschap anders is het take-away pizza...

2. H&M Home


H&M opende in Gent een vierde flagship, in de Lange Munt, mét een H&M Home corner op de 2de verdieping. Heel veel decoratieartikelen, huistextiel en accesoires...voor elke ruimte in huis is er wel iets te vinden.

3. De Huiszwaluw


In Antwerpen hebben ze hun Moose, Gent heeft zijn Huiszwaluw! Voor mij nog altijd mijn favoriete interieur winkel ook met héél veel scandinavisch design. Deze leuke shop is gelegen in de Hoogpoort en heeft heelwat bekende merken in huis zoals : Rice, House Doctor, Donna Wilson, Ferm Living, Orla Kiely...én binnenkort een Huiszwaluw-Home!

4. & Other Stories


Nà Antwerpen en Brussel, de 3de & Other Stories in Gent, Veldstraat. Een Zweeds concept, nl. een onderdeel van de H&M. Weliswaar een volledig andere stijl en look maar wel gelegen in een heel mooi pand, voor mij 1 van de mooiste winkels van de Veldstraat. Leuke kledij die wat apart en stijlvol oogt en mét natuurlijke de bijhorende accessoires in geuren en kleuren!

Enjoy Gent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten