Wandelstokken Leki

De wandelstokken...heb ik dit nodig, dat was de vraag die ik mezelf stelde vorig jaar bij onze 1ste bergreis.
De meningen daaromtrent zijn wel wat verdeeld, maar heb mij dan toch laten overhalen om er  te kopen, met als motto : ook al gebruik je ze maar zelden, het is altijd handig om ze bij te hebben. En ik heb ze veel gebruikt want ik vond het superhandig, en per moment ook super veilig, je krijgt er als het ware 2 extra benen bij.


De wandelstok die ik aangekocht heb is de klassieke trekkingstok met classic verstelsysteem ( telescopisch). De Makalu Prenium retro (unisex). Ze zijn licht in gewicht en gemakkelijk mee te nemen ( schuiven in elkaar). Het handvat is van kurk , en kan daardoor goed vocht opnemen bij transpiratie, heeft ook een polslus die gemakkelijk herstelbaar is. De handgreep zorgt ook voor een goeie ondersteuning van pols en hand.
De andere wandelstok is ook een lichtgewicht in aluminium maar met het Speed Lock verstelsysteem, een supersnel versneltechniek, met dit systeem kan de lengte van de stok eenvoudig en snel aangepast worden, is superpraktisch in gebruik als het snel moet gaan. De handgreep is bij deze in rubber maar bestaat ook in kurk.
Natuurlijk hoort bij gebruik van wandelstokken een goeie wandeltechniek...wat een klein beetje oefenen vraagt, want bij slecht gebruik van de stokken kun je beter zonder stappen.

Tip : www.dewandelstok.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten